Din Markedsføring

Vilkår og betingelser

Vilkårene og betingelsene er gjeldende ved enhver avtale mellom CVR-nr: 44370808 (”Din Markedsføring”) og kunden (“Kunden”), det anbefales, at du som kunde leser betingelsene grundig gjennom.

1. Generelt

1.1 Din Markedsføring er et web- og markedsføringsbyrå. Din Markedsføring utarbeider hjemmesider og nettbutikker («Webløsning»), og bistår Kunden deretter blant annet med hosting og support av Webløsningen samt digital markedsføring på blant annet Google og sosiale medier.

2. Avtalegrunnlaget

2.1 Vilkårene utgjør sammen med Din Markedsførings tilbudsmateriale, inkludert e-postkorrespondanse og ordrebekreftelser, det samlede avtalegrunnlaget for Din Markedsførings salg og levering av tjenester til Kunden. Nedenfor i punkt 3 beskrives de typiske tjenestene som Din Markedsføring tilbyr.

2.2 Kundens kjøp av en tjeneste kan skje ved både skriftlig og muntlig aksept av Din Markedsførings tilbud.

Kundens angivelse av særskilte vilkår i e-poster mv. anses ikke som en avvikelse fra vilkårene, med mindre Din Markedsføring uttrykkelig og skriftlig har akseptert disse.

3. Tjenester

3.1 Hjemmeside og webløsning

3.1.1 Din Markedsføring leverer en Webløsning utviklet i open-source CMS-et WordPress. Kunden kan deretter enkelt redigere, vedlikeholde og videreutvikle Webløsningen.

3.1.2 Etter en dialog med Din Markedsføring mottar Kunden en fast pris (fremgår av tilbudsmaterialet/ordrebekreftelsen), som baseres på Din Markedsførings vurdering av hvor lang tid det tar å lage Webløsningen og dens omfang, blant annet ut fra antall undersider. Kunden vil ikke motta ekstra fakturering uten forutgående avtale.

3.1.3 Hvis Kunden ønsker spesifikke funksjoner eller utvidelser av oppgaven underveis, for eksempel funksjoner eller økt omfang av Webløsningen, vil dette øke oppgavens omfang. Kunden kan da velge om de ønsker å kjøpe ekstra timer for at Din Markedsføring skal kunne utføre dette.

3.1.4 Etter oppstart av oppgaven vil Kunden ha en dialog med en designer hos Din Markedsføring om Webløsningens design, som deretter kan justeres til Kunden er fornøyd. Kunden kan ikke avvike betydelig fra det opprinnelig avtalte designet uten å kjøpe ekstra timer. Løpende designjusteringer vil ellers skje etter et rimelighetsprinsipp med hensyn til omfanget av rettelsene.

3.1.5 Webløsningen vil være funksjonell på vanlige enheter som er opptil 5 år gamle, samt på den nyeste versjonen av nettlesere som fortsatt vedlikeholdes.

3.1.6 En Webløsningsoppgave forventes å ta maksimalt 60 dager. De 60 dagene starter ved aksept av oppgaven.

3.1.7 Betaling forfaller i 2 rater – første rate ved oppstart av oppgaven og andre rate ved overlevering av Webløsningen eller etter 60 dager, jf. også pkt. 4.4. Eventuelle avtalte abonnementer, som for eksempel hosting, forfaller samtidig med andre rate. Dersom Kunden ikke betaler første rate innen fristen, forfaller andre rate samt eventuelle avtalte abonnementer umiddelbart til betaling. Din Markedsføring kan da kreve betaling via inkasso, jf. pkt. 4.10, for både første og andre rate samt eventuelle abonnementer. Dersom en forsinkelse av oppgaven skyldes Kundens forhold, har Din Markedsføring etter utløpet av de 60 dagene rett til – etter én påminnelse til Kunden – å overlevere Webløsningen og fakturere Kunden.

3.1.7.1 En overlevering av Webløsningen innebærer at Kunden får innloggingsdetaljer til Webløsningen. Dette skjer enten når:

  1. Oppgaven er fullført, og Webløsningen er online på Kundens domene, eller
  2. Kunden ønsker å legge innhold, som for eksempel produkter, inn på et testdomene, og Din Markedsførings arbeid er fullført bortsett fra å publisere Webløsningen på Kundens domene og utføre mindre oppgaver, eller
  3. Din Markedsføring ikke mottar svar fra Kunden og derfor vurderer at Kunden ikke lenger er interessert i å fullføre Webløsningen.

3.2 Hosting & Support av Webløsning

3.2.1 Hosting & Support er et abonnement som fornyes automatisk og består av to deler:

  1. Hosting av Webløsningen slik at den er tilgjengelig online, samt
  2. Oppdateringer av Webløsningen, løpende overvåking av Kundens Webløsning og tilgang til Din Markedsførings support via telefon og e-post, for eksempel veiledning om hvordan Kunden kan redigere Webløsningen med hensyn til tekst og bilder.

Mengden support gis etter et rimelighetsprinsipp. Dersom Kunden ønsker at Din Markedsføring utfører konkrete oppgaver på Webløsningen, anses dette som arbeid utenfor supportavtalen og faktureres separat, se pkt. 3.5. Prisen for tjenesten avhenger av Webløsningens omfang og vil fremgå av tilbudsmaterialet. Når Kunden kjøper denne avtalen gjennom Din Markedsføring, fungerer Din Markedsføring som databehandler for Kunden. Se pkt. 10 og vår databehandleravtale.

3.2.2 Enhver hostingløsning har en viss mengde tilgjengelige ressurser, noe som innebærer begrensninger i form av lagringsplass, trafikk og prosessorkraft. Kunden har imidlertid mulighet til å oppgradere ressursene ved behov.

3.2.3 Din Markedsføring kan ikke holdes ansvarlig for nedetid som skyldes forhold hos Din Markedsførings serverleverandør, og Din Markedsføring kan heller ikke garantere spesifikke oppetider for Kundens Webløsning. Se også pkt. 9.2 og videre.

3.2.4 Din Markedsføring forbeholder seg retten til å sette Kundens hostingavtale på pause dersom det kan påvises at Kunden eller Kundens Webløsning utviser skadelig adferd på serveren. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, utsendelse av spam, høyt ressursforbruk eller usikker programvare som gir uvedkommende tilgang. Tilgangen vil være på pause inntil problemet er feilsøkt og løst av Kunden.

3.2.5 Webløsningen oppdateres jevnlig til den nyeste tilgjengelige versjonen, med mindre dette vil føre til kompatibilitetsproblemer med resten av Webløsningen.

3.2.6 Det primære ansvaret for Webløsningen påhviler Kunden. Din Markedsføring vil imidlertid etter beste evne forsøke å rette eventuelle feil forårsaket av Kunden selv eller tredjepart, inkludert personer, plugins og tjenester, men er ikke forpliktet til dette. Utbedring av slike feil faktureres separat.

3.2.7 Når det gjelder bindingstid og oppsigelsestid, se pkt. 5.

3.3 Internettdomene

3.3.1 Tjenesten «Internettdomene» er et abonnement som fornyes automatisk, da Kunden løpende leier for eksempel et «.no»-domene fra en domene­registrator, som må betales årlig. Kunden kan i forbindelse med en ny Webløsning kjøpe Din Markedsførings tjeneste for å opprette og registrere et internettdomene til Kundens virksomhet. Din Markedsføring vil da stå som eier og fakturere Kunden løpende for leie av dette domenet. Prisen på et internettdomene avhenger av hvilken endelse domenet har, for eksempel «.no».

3.3.2 Kunden kan til enhver tid overta eierskapet til sitt domene, forutsatt at Kunden har betalt i tide og at ingen tjenester er tilbakeholdt, jf. pkt. 4.7. Ved oppsigelse, se pkt. 5.4, hvor Kunden vil motta instruksjoner om hvordan internettdomenet kan overføres.

3.3.3 Når det gjelder bindingstid og oppsigelsestid, se pkt. 5.

3.4 Onlinemarkedsføring

3.4.1 Tjenesten «Online markedsføring» er et abonnement som fornyes automatisk, ettersom resultater innen digital markedsføring best oppnås gjennom kontinuerlige optimaliseringer. Med et markedsføringsabonnement vil Din Markedsføring bistå Kunden med å øke salget av Kundens produkter og/eller tjenester. Dette gjøres gjennom kanaler som Google Ads, SEO og annonsering på sosiale medier. Når Kunden kjøper Online markedsføring, fungerer Din Markedsføring som databehandler for Kunden. Se pkt. 10 og vår databehandleravtale, som Kunden aksepterer ved inngåelse av avtalen om Online markedsføring.

3.4.2 Kunden vil i starten ha en dialog med Din Markedsføring om markedsføringsinnsatsen. Deretter vil Kunden motta en pris basert på Din Markedsførings estimat av innsatsens omfang. Denne prisen er fast, og Kunden vil ikke motta ytterligere fakturering med mindre annet er avtalt. Din Markedsføring vil deretter gjennomføre strategien og fortløpende optimalisere den i samarbeid med Kunden. Dersom Kunden underveis ønsker å øke innsatsen og dette medfører mer arbeid for Din Markedsføring, vil Din Markedsføring tilby Kunden å oppgradere avtalen slik at den samsvarer med den forventede innsatsen.

3.4.3 Å lykkes med online markedsføring krever samarbeid, og for å oppnå best mulige resultater må Kunden gi Din Markedsføring innspill til markedsføringen basert på sin kunnskap om egen virksomhet. Kundens endelige resultater vil i stor grad avhenge av hvor attraktiv virksomheten er i markedet, og derfor kan Din Markedsføring ikke garantere spesifikke resultater.

3.4.4 Når det gjelder bindingstid og oppsigelsestid, se pkt. 5.

3.5 Konsulentoppdrag

3.5.1 Din Markedsføring tilbyr Kunden enkeltstående oppgaver som grafikk, webutvikling, ekstra funksjoner, tekstforfatning, redigering av Kundens Webløsning, ekstra rettelser på Kundens Webløsning m.m., enten på timebasis eller ved kjøp av klippekort.

3.5.2 Et klippekort faktureres ved kjøp og er gyldig i 2 år fra kjøpsdatoen, med mindre annet er særskilt avtalt.

3.6 GDPR løsninger

3.6.1 Din Markedsføring fraskriver seg ethvert ansvar for Kundens bruk av Din Markedsførings GDPR-løsninger, inkludert cookiedeklarasjon samt cookie- og personvernpolicy. Din Markedsføring kan verken holdes ansvarlig for feil eller mangler ved Kundens bruk av maler eller for senere regel- og lovendringer som kan påvirke innholdet og behovet for oppdatering.

4. Priser, fakturering og betaling

4.1 Din Markedsføring oppgir priser i sitt tilbudsmateriale til Kunden.

4.2 Alle oppgitte priser er angitt i norske kroner og eksklusive merverdiavgift. Din Markedsføring forbeholder seg retten til å justere priser med forhåndsvarsel, herunder årlig for abonnementstjenester.

4.3 Faktura vil ha en betalingsfrist på 8 dager.

4.4 Når det gjelder Din Markedsførings tjenester i forbindelse med en Webløsning, skal betaling skje i to like store rater:

  • 1. rate forfaller til betaling ved oppstart av oppgaven.
  • 2. rate forfaller til betaling ved overlevering av Webløsningen eller ved utløpet av den avtalte tidsrammen for oppgaven, jf. pkt. 3.1.6. Eventuelle avtalte abonnementer, som for eksempel hosting, forfaller samtidig med 2. rate.

Dersom Kunden ikke betaler 1. rate innen fristen, forfaller 2. rate samt eventuelle avtalte abonnementer umiddelbart til betaling. Din Markedsføring kan kreve betaling gjennom inkasso, jf. pkt. 4.10, for både 1. og 2. rate samt eventuelle abonnementer.

4.5 For enkeltstående oppgaver som grafikk, webutvikling, ekstra funksjoner, tekstforfatning, ekstra rettelser på Kundens Webløsning m.m., vil Kunden bli fakturert ved oppstart av oppgaven eller ved kjøp av klippekort. Slike enkeltstående eller ekstra oppgaver faktureres til gjeldende timepris, hvor kjøp av klippekort gir en rabatt på timeprisen.

4.6 Betaling for abonnementstjenesten Hosting & Support skal forskuddsbetales. Tilbudsmaterialet vil angi hvilken periode som faktureres. Se pkt. 5.1.

4.7 Betaling for abonnementstjenesten Internettdomene skal forskuddsbetales for ett år av gangen, med mindre annet er avtalt. Se pkt. 5.1.

4.8 Betaling for abonnementstjenesten Online markedsføring kan enten forskuddsbetales eller betales i rater, men det er et krav om påmelding til automatisk betaling. Tilbudsmaterialet vil spesifisere faktureringsperioden. Se pkt. 5.1.

4.9 Din Markedsførings arbeid vil først starte når betaling er mottatt. Din Markedsføring forbeholder seg også retten til å holde tilbake sine tjenester, sette eventuelle tjenester (som hosting) på pause og fakturere utestående beløp inntil betaling er mottatt, dersom Kunden ikke overholder betalingsfristen.

4.10 Ved manglende betaling innen fristen vil det bli sendt en betalingspåminnelse med et purregebyr på kr 100,00 og et kompensasjonsgebyr på kr 310,00, begge per purring, samt en rente på 2 % per påbegynt måned. Deretter vil standard inndrivelse av kravet skje i henhold til inkassolovgivningen, og Din Markedsføring forbeholder seg retten til å forfølge kravet videre.

5. Bindingsperiode samt oppsigelse

5.1 Din Markedsførings abonnementstjenester har en bindingsperiode. For disse tjenestene gjelder følgende bindingsperioder, med mindre annet er avtalt i tilbudsmaterialet som Kunden har mottatt fra Din Markedsføring:

  • Markedsføring: Fra 6 til 72 måneders binding om gangen
  • Hosting & Support: Fra 12 til 72 måneders binding om gangen
  • Internettdomene: Fra 12 til 72 måneders binding om gangen

Kunden kan si opp abonnementet før en ny periode fornyes, ved utløpet av den gjeldende bindingsperioden. Ved oppsigelse før bindingsperioden utløper, vil Kunden ikke få refundert betalingen for den forhåndsbetalte resterende abonnementsperioden.

5.2 En abonnementsavtale, slik som online markedsføring, hosting & support og internettdomene, kan fritt sies opp av begge parter skriftlig med én måneds oppsigelse, regnet fra slutten av inneværende måned. Oppsigelsen må skje før den kommende bindingsperioden fornyes. Ved oppsigelse før utløpet av bindingsperioden vil Kunden ikke få refundert betalingen for den forhåndsbetalte resterende abonnementsperioden.

Eksempel: Hvis abonnementet ditt fornyes 1. mars, må du si det opp senest innen utgangen av januar.

5.3 Dersom Kunden velger å oppgradere en abonnementstjeneste i løpet av en bindingsperiode, vil bindingsperioden starte på nytt, og en ny avtaleperiode vil gjelde i henhold til punkt 5.1.

5.4 Oppsigelse må skje skriftlig og sendes til vf@din-markedsforing.no, med tilstrekkelig informasjon om Kunden slik at Din Markedsføring kan identifisere Kunden og avtalen som sies opp. Det må også spesifiseres hvilke tjenester oppsigelsen gjelder for.

6. Kunders rettigheter og forpliktelser

6.1 Kunden er ansvarlig for å stille nødvendige materialer og opplysninger til rådighet for Din Markedsføring, og for at dette skjer i tide slik at Din Markedsføring kan levere den avtalte tjenesten til Kunden innen avtalt tid. Slike materialer og opplysninger kan for eksempel være tekst og bilder til Nettsideløsningen eller annonser til sosiale medier. 

6.2 Når Din Markedsføring har overlevert Nettsideløsningen, jf. pkt. 3.1.7.1, har Kunden en reklamasjonsfrist på 30 dager. Innen denne perioden kan Kunden påpeke eventuelle feil og mangler ved Nettsideløsningen som ønskes utbedret. Reklamasjoner fremsatt etter 30 dager fra overleveringen vil faktureres separat. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil eller mangler som Kunden selv har forårsaket, eller funksjoner som ikke opprinnelig var inkludert i oppdraget.

7. Opphavsrett

7.1 Opphavsretten til for eksempel den overleverte Nettsideløsningen tilhører Din Markedsføring. Din Markedsføring kan til enhver tid benytte komponentene i andre sammenhenger, inkludert idégrunnlag, funksjonalitet og design.

7.2 Etter overlevering av for eksempel Nettsideløsningen er Kunden selv forpliktet til å innhente samtykke og lisens fra rettighetshaver for bruk av eventuelt opphavsrettslig, designrettslig, varemerkerettslig, markedsføringsrettslig eller annet beskyttet materiale.

7.3 Kunden har ansvaret for at materiale og opplysninger som Kunden leverer til Din Markedsføring, ikke krenker tredjeparts rettigheter, herunder opphavsrett, og at Kunden har rett til å bruke materialet. Dersom materialet er utviklet av en tredjepart, skal Kunden informere Din Markedsføring om dette og oppgi eventuelle lisensbetingelser for det aktuelle materialet til Din Markedsføring.

8. Fortrolighet

8.1 Din Markedsføring forplikter seg til å holde hemmelig enhver opplysning om Kundens forretningskonsepter, forretningsforbindelser samt opplysninger av økonomisk eller strategisk karakter om Kunden, som Din Markedsføring blir kjent med i forbindelse med partenes samarbeid.

8.2 Din Markedsføring har rett til å benytte Kundens navn, markedsføringsresultater og Nettsideløsning som referanse i eget markedsføringsmateriale.

9. Din Markedsførings ansvar

9.1 Din Markedsføring forplikter seg til å levere til avtalt tid, såfremt Kunden overholder det avtalte. Dog tar Din Markedsføring forbehold for sykdom og andre plutselig oppståtte nødsituasjoner, force majeure og lignende utenfor Din Markedsførings kontroll, som Din Markedsføring ikke ved avtalens inngåelse burde ha tatt i betraktning og heller ikke burde ha unngått eller overvunnet.

9.2 Din Markedsføring er ansvarlig overfor Kunden for tjenestene i henhold til alminnelige regler i norsk rett, med de begrensninger som fremgår av avtalen og disse vilkårene.

9.3 Din Markedsføring kan ikke holdes ansvarlig i noen tilfeller for indirekte tap, herunder – men ikke begrenset til – driftstap, tidstap, følgeskader, tap av fortjeneste, datatap, tap av goodwill, omdømmetap mv., som Kunden måtte lide.

9.4 Kundens erstatningskrav overfor Din Markedsføring kan under ingen omstendigheter overstige summen av prosjektets samlede pris eller summen av Kundens betalinger for de siste 6 måneders tjenester iht. den abonnementsavtalen som er inngått mellom partene. Hvor det er relevant, har Din Markedsføring rett til regress mot den som Din Markedsføring finner ansvarlig.

9.5 Din Markedsføring kan således ikke holdes ansvarlig i følgende tilfeller (men ikke begrenset til):

  • Dersom Kundens webløsning har nedetid som følge av hosting eller feil, kompatibilitetsproblemer og andre problemer med CMS-systemet, herunder hvis webløsningen laget av Din Markedsføring skal lanseres og erstatte eksisterende innhold på et webhotell samt ved redelegering av domener eller endringer i DNS, eller hvor Din Markedsføring har fått i oppgave å utbedre feil, lage nye funksjoner eller generelle endringer på webløsningen.
  • Dersom Kunden opplever fallende rangeringer på søkemotorer, som Google, ved utarbeidelse av en ny webløsning samt implementering/lansering av denne, enten før, under eller etter.
  • Hvor Din Markedsføring bistår med generell veiledning, herunder hvor veiledningen er relatert til juridiske spørsmål og problemstillinger. Kunden kan ikke basere rettskrav på slik generell veiledning og fremme krav mot Din Markedsføring. Din Markedsføring gir ikke juridisk rådgivning og anbefaler derfor at Kunden søker fagkyndig juridisk bistand.
  • Forhold som er utenfor Din Markedsførings kontroll, slik som systemfeil eller manglende tilgang til webløsningen, strømbrudd eller problemer med internettilkoblingen, hærverk på systemet – både fysisk, gjennom datavirus eller hacking – eller misbruk av personopplysninger.

9.6 Dersom Din Markedsføring påtar seg et prosjekt eller en oppgave som viser seg å ikke være gjennomførbar, forbeholder Din Markedsføring seg retten til å annullere avtalen i sin helhet eller den delen av oppgaven som ikke kan gjennomføres, mot å tilbakebetale det betalte beløpet.

10. GDPR

10.1 I den grad Din Markedsføring mottar personopplysninger fra Kunden som ledd i innsamlingen av relevante kundeopplysninger («Personopplysningene»), vil disse bli behandlet sikkert og konfidensielt i samsvar med gjeldende norsk rett og EU-lovgivning. Din Markedsføring må kun benytte Personopplysningene til de formål de er samlet inn for. Kunden aksepterer i forbindelse med inngåelsen av et kundeforhold Din Markedsførings databehandleravtale.

10.2 Din Markedsføring benytter tredjeparter til behandling av alle eller deler av Personopplysningene i den grad det er nødvendig for å kunne utføre de avtalte tjenestene. Når Din Markedsføring for eksempel leverer en webløsning, er ikke Din Markedsføring databehandler for Kunden. Kunden er dermed behandlingsansvarlig for webløsningen og må selv sikre at Kunden overholder reglene om behandling av personopplysninger, blant annet ved å inngå databehandleravtaler med de databehandlere som Kundens webløsning består av. Din Markedsførings eventuelle bistand til Kunden iht. databehandleravtalen faktureres etter timepris, jf. pkt. 4.5. Hvis Kunden derimot kjøper Hosting & Support gjennom Din Markedsføring eller får bistand fra Din Markedsføring med Online markedsføring, er Din Markedsføring databehandler for Kunden. Se vår databehandleravtale, som Kunden aksepterer ved inngåelse av en hostingavtale.

10.3 Ansvarsbegrensningen i pkt. 9 gjelder også for krav i forbindelse med blant annet brudd på persondatasikkerheten, herunder krav fra registrerte samt i forbindelse med behandlinger utført av Din Markedsføring, som Kunden har ansvaret for.

10.4 Det henvises for øvrig til Din Markedsførings cookie- og personvernpolicy på www.dinmarkedsføring.no.

11. Endringer

11.1 Din Markedsføring har rett til å endre forretningsbetingelsene, for eksempel dersom det oppstår endringer i markedsforhold eller andre forhold. Dersom betingelsene endres, vil Kunden bli informert om dette, og Kunden har da 20 dager til å si opp samarbeidet med virkning fra datoen før de nye betingelsene trer i kraft, mot betaling for det arbeidet Din Markedsføring har levert frem til da. Dersom Kunden ikke sier opp samarbeidet innen 20 dager, fortsetter avtalen med de nye forretningsbetingelsene.

12. Tvister og verneting

12.1 Dersom en minnelig løsning ikke kan oppnås mellom partene, skal enhver tvist eller uenighet avgjøres etter norsk rett med alminnelig verneting.

13. Andre bestemmelser

13.1 Din Markedsføring legger vekt på at opplysninger på www.dinmarkedsføring.no og i all kommunikasjon med Kunden, herunder tilbudsmateriale og disse betingelsene, er korrekte og rettvisende, men Din Markedsføring tar forbehold for tastefeil.

13.2 Betingelsene er gjeldende fra 18. februar 2025 og erstatter tidligere gjeldende betingelser.

Skroll til toppen
Din Markedsføring
Privacy Overview

Personvernerklæring

 

Din Markedsføring er opptatt av å ivareta ditt personvern. Ta gjerne kontakt med oss på vf@din-markedsforing.no dersom du har spørsmål eller bekymringer rundt behandlingen av dine personopplysninger.

Ved å bruke nettsiden vår og/eller våre tjenester, godtar du behandlingen av dine personopplysninger i samsvar med denne personvernerklæringen.

DEFINISJONER
  • Personopplysninger – informasjon som kan brukes til å identifisere en person.
  • Behandling – enhver handling som utføres på personopplysninger.
  • Datafelt – en fysisk person hvis personopplysninger behandles.
  • Barn – en person under 16 år.
  • Vi/oss – Din Markedsføring.
DATAPROSESSERINGSPRINSIPPER
Vi forplikter oss til å følge disse prinsippene:
  • Lovlighet og åpenhet: Vi behandler dine personopplysninger på en lovlig, rettferdig og gjennomsiktig måte.
  • Formålsbegrensning: Vi samler inn personopplysninger kun for spesifikke og lovlige formål.
  • Dataminimering: Vi samler kun inn nødvendige personopplysninger.
  • Lagringsbegrensning: Vi lagrer ikke personopplysninger lenger enn nødvendig.
  • Riktighet: Vi sørger for at personopplysningene er nøyaktige.
  • Konfidensialitet: Vi beskytter dine personopplysninger mot uautorisert tilgang.
DINE RETTIGHETER
Som bruker har du flere rettigheter knyttet til dine personopplysninger:
  • Rett til informasjon: Du har rett til å få vite hvilke personopplysninger vi behandler om deg.
  • Rett til tilgang: Du kan be om innsyn i de opplysningene vi har om deg.
  • Rett til retting: Du kan be om å få uriktige eller ufullstendige opplysninger rettet.
  • Rett til sletting: Du kan be om at vi sletter personopplysningene dine i visse tilfeller.
  • Rett til å begrense behandling: Du kan be om å begrense behandlingen av personvernsopplysningene dine.
  • Rett til å protestere mot behandling: Du kan protestere mot behandlingen, for eksempel for direkte markedsføring.
  • Rett til dataportabilitet: Du kan be om at personopplysningene dine overføres til en annen tjenesteleverandør i et maskinlesbart format.
  • Rett til å klage: Hvis du er misfornøyd med vår behandling av dine opplysninger, kan du klage til tilsynsmyndigheter.
INFORMASJON VI SAMLER
  • Informasjon du gir oss: Som navn, e-postadresse, og andre opplysninger som er nødvendige for å levere våre produkter eller tjenester.
  • Automatisk innsamlet informasjon: Som IP-adresser, nettleserdata og aktivitet på nettstedet.
  • Informasjon fra tredjeparts samarbeidspartnere: Vi kan hente informasjon fra pålitelige samarbeidspartnere som har lov til å dele denne informasjonen med oss.
BRUK AV DIN INFORMASJON
Vi bruker dine personvernsopplysninger til å:
  • Levere tjenester som du har bedt om.
  • Forbedre brukeropplevelsen din.
  • Oppfylle lovpålagte forpliktelser.
DELING AV DINE PERSONOPPLYSNINGER
Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter med mindre det er nødvendig for å levere tjenester til deg eller forbedre brukeropplevelsen.

SIKKERHET
Vi bruker sikre metoder for å beskytte dine personopplysninger. Selv om vi tar nødvendige forholdsregler, kan vi ikke garantere total sikkerhet. Ved eventuelle brudd vil vi varsle myndighetene og deg.

UNDERLEVERANDØRER

Pixabay – Leverandør av bilder som benyttes på nettsider og i annonser.

Pexels – Leverandør av bilder brukt på nettsider og annonser.

WordPress – Leverandør av CMS.

META– Brukes til å analysere rekkevidden og resultatene av annonsekampanjer for Din Markedsføring, våre kunder og deres besøkende.

Google Analytics – Benyttes for å måle trafikk på vår og kunders nettsted.

Google Ads – Annonsekampanjer og markedsføring for virksomheter.

GoDaddy– Ansvarlig for administrasjon og drift av våre domenenavn.

Hostinger – Ansvarlig for serverdrift/serverhotell av våre hjemmesider/nettbutikker.

BARN
Vi samler ikke bevisst inn informasjon fra barn under 16 år, og våre tjenester er ikke rettet mot barn.

INFORMASJONSKAPSLER OG ANDRE TEKNOLOGIER
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen og analysere adferd på nettstedet. Du kan kontrollere bruken av informasjonskapsler via nettleserinnstillingene.

ENDRINGER TIL PERSONVERNERKLÆRINGEN
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i denne erklæringen. Alle endringer vil bli publisert her.

KONTAKTINFORMASJON 

Tilsynsmyndighet

E-post: postkasse@datatilsynet.no

Telefon: +47 22 39 69 00

Sist oppdatert

13.februar 2025